Tvořím, věřím a občas „padám na hubu“

Když na začátku roku 2022 vznikla myšlenka, že vytvořím nějaký projekt založený na mých zkušenostech s firmou Oriflame, tak jsem stála na „startovní čáře“ a honily se mi hlavou otázky, obavy, ale i velké nadšení a motivace, že vytvořím něco originálního, zábavného, hodnotného, revolučního a v „džungli“ internetu to bude tak nějak vybočovat. Vykročila jsem na cestu do neznáma a prostě začala tvořit…

Jak se budou jmenovat stránky?

Najít název pro doménu byl první „oříšek“. Měla jsem spousty nápadů, které jsem si psala a postupně pár dní přemýšlela, jestli jsou dobré, výstižné, poutavé a vypovídající danému tématu. Nejdříve totiž nebyl nápad Únikovka (hra), ale stránky s informacemi a akcemi. Do finále se dostaly 3 nápady:

Bohyně Oriflame (doména měla být: www.bohyneoriflame.cz). Chci vytvořit komunitu lidí, kteří se tak budou cítit.. Jako bůh nebo bohyně. Hýčkáni mnou i firmou, výrobky, akcemi, výdělkem, příležitostmi…Vlastně to hodně vystihuje cíl celého projektu.

Logo Zlaté s počátečními písmeny mého jména a místo háčku obrázek lotosového květu, který obsahuje indiánskou přezdívku z dětství „Wahiča Lotos“ (lotosový květ).

Ale Postupně zjišťuji, že je na internetu plno podobných stylů jako: žijte v blahobytu / hojnosti, buďte bohyní apod. a to mě tak nějak samotnou odpuzuje. Navíc slovo Oriflame v hlavním názvu domény není úplně správně v souladu s politikou firmy. Oficiální stránky jsou jen jedny a mohl by mě někdo právně napadnout. Takže vymýšlím dál…

Ori včely (doména měla být: www.orivcely.cz). Slovo Oriflame jsem „očůrala“ zkrácením na Ori a včely mají asociovat, že pokud je člověk pilný a spolupracuje s ostatními, tak se úspěch dostaví.

Logo včela na černém pozadí v obrysu včelího plástu. Barva černá/zlatá ve mě vyvolává pocit luxusu, ale taky trochu pohřební službu, takže je to taková „rozpačitá“ kombinace.

Ale Možná se lidi nechtějí přirovnávat ke včele, k něčemu, co maká jako šroub v nějaké komunitě. Navíc třeba někoho včela nedávno píchla a vzpomene si na tu bolest. No nic, tak jdu dál.

Po stopách Oriflame (doména: www.postopachoriflame.cz). Postupně se rýsovalo něco, do čeho jsem chtěla zapojit jednu z mých zálib a tou jsou psi. Konkrétně jsem se zaměřila na mého úžasného čivaváka, kterého jsem „pasovala“ na maskota a průvodce. Proto název by měl asociovat tlapku/stopu.

Logo Hnědá tlapka se zatočeným zeleným listem. Je v tom vše, co jsem chtěla vyjádřit: příroda, pes, malá podobnost s oficiálním logem Oriflame.

Ale Pořád v názvu figuruje slovo Oriflame. Takže jsem se zamyslela nad tím, co by hráč měl získat tím, že projde hrou a třeba od firmy bude chtít více, než „jen“ kvalitní výrobky. Něco, o čem třeba ještě vůbec neví, že tato firma nabízí: SPLNĚNÍ SNU. Sen je motivace, motor i naděje… Takže? Po stopách Tvého snu. Je vymyšlen název projektu, ale doména je jiná…Proč?

Na kurzu doporučují doménu vytvořit ze svého jména. Říkám si .. „proč ne“? . Buduji si vlastně svou značku. Příjmení mi asi zůstane na vždy, neboť se přítel ženit nechce :-D, takže finále: www.postopachtvehosnu.cz . Po pravdě to nebude na stálo, protože každý den se vše mění jako barva podzimního listí a už mám v hlavě zase další nápady.

Jak vytvořím celý web? 

Teď přišlo to hlavní, tvorba celého konceptu stránek. Mou inspirací a učitelkou byla Stáňa Stiborová v kurzu „Podnikání z pláže“. Sice mě to strašně baví, ale stránky tvořím hlavně po nocích, takže občas „padám na hubu“. Není to vždy lehké. Každý „element“ na stránkách prozkoumat, naučit, zrealizovat, propojit. Když jsem vyráběla hru uvnitř členské sekce, tak jsem myslela, že to vzdám. Celý víkend od rána do rána (cca do 3h) jsem se dle manuálu snažila přijít na kloub tomu, jak nastavit otevírání úkolů /“stop“ ve hře, prokliky, přihlašování, formuláře… Bolely mě oči, hlava, za krkem, ale když jsem na to přišla, tak pocit to byl k nezaplacení. Je na tom ještě hodně práce, ale po malých krůčkách se posouvám dál a to mi dělá radost. Každý hráč, který se ZDE zaregistruje ve mě vyvolává pocit radosti, blaženosti a zvědavosti…

Co je cílem? 

Vytvořit něco nadčasového, hodnotného, prospěšného, kreativního, originálního s jasným cílem: jít po stopách Tvého snu…Já si ten svůj v roce 2008 splnila (více ZDE) a mám další, ale jaký je ten Tvůj…?